2016/07/17، 07:15 PM
مدیرکل آموزش عملیات پرواز ایران ایر از بهره برداری از بازسازی مدل آموزشی کابین هواپیما (MOCK-UP) برای خدمات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ' هما ' توسط متخصصان قسمت مهندسی و تعمیرات این شرکت خبرداد.
به نقل از روابط عمومی ایران ایر 'هما '، خلبان کریم محمدی گفت: به منظور آموزش و تربیت مهماندار، شبیه سازکابین هواپیما با هدف همسان سازی آموزش ها با محیط واقعی هواپیما برای نخستین بار در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد و پس از گذشت ۲۰ سال طراحی نوین و بازسازی آن در دستور کار مرکز آموزش عملیات 'هما' قرار گرفت.
مدیرکل آموزش عملیات پرواز 'هما ' با تاکید براین که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در امرتربیت و آموزش مهماندار سابقه طولانی دارد، گفت: ' هما ' سال ها در امر آموزش مهمانداری و سرمهمانداری برای صنعت هوانوردی کشور فعالیت داشته و قریب به ۵۰ سال سابقه آموزش در این بخش را در کارنامه آموزشی خود ثبت کرده است.
به گفته وی، از همین رو در سال ۱۳۹۰ از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، مرکز آموزش خدمات پرواز ' هما ' به عنوان تنها مرکز فعال و معتبر در ایران که دارای گواهی نامه بین المللی است ، تایید و معرفی شد.
وی درباره چگونگی بازسازی مدل آموزشی گفت: با توجه به مسوولیت مرکز، افزایش تعداد متقاضیان این شغل و همسان سازی آموزش ها با فضای واقعی هواپیما و همچنین قدیمی بودن تجهیزات مورد استفاده در شبیه ساز کابین هواپیما، سعی شد با تلاش قسمت مهندسی و تعمیرات شرکت، مدل آموزشی با طراحی مجدد بازسازی شود و نزدیک به یک هزار و ۲۵۰ نفر ساعت کار مهندسی روی آن انجام شد.
وی افزود: در بازسازی این مدل آموزشی از قطعات هواپیماهای ایرباس خارج از رده استفاده شده که پس از جداسازی قطعات ،تعمیر و رنگ آمیزی به محل سازه منتقل شد که این مهم در سایه تخصص ، توان و تجربه ی متخصصان مهندسی و تعمیرات 'هما' تحقق یافته است.
محمدی درباره نحوه ساخت و نصب این مدل افزود: مدل ساخته شده یک برش از مدل واقعی داخل کابین است که در دو قسمت عادی و هما کلاس تعبیه شده است و هم اکنون دوره های آموزش عملی متقاضیان مهمانداری، دوره های بازآموزی مهمانداران ' هما ' و سایر شرکت های هوایی متقاضی دراین شبیه ساز برگزار می شود.
مدیرکل آموزش عملیات هما درباره نحوه پذیرش جهت آموزش داوطلبان آزاد شغل مهمانداری گفت: متقاضیان آزاد پس از شرکت و قبولی در آزمون ورودی و پذیرش در مصاحبه های علمی و زبان انگلیسی، جهت شرکت در دوره های تخصصی زیر نظر اساتید مجرب در این مرکز انتخاب می شوند و پس از موفقیت در دروس تئوری، آموزش های عملی مربوطه را در این شبیه ساز طی کرده و موفق به اخذ گواهی نامه از این مرکز می شوند.
خلبان محمدی با اشاره به توانمندی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ' هما ' در خصوص برگزاری دوره های آموزشی صنعت حمل ونقل هوایی گفت: ' هما ' به عنوان بزرگترین شرکت هوایی کشور، دارای زیر ساخت قوی در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی و بازآموزی دربخش های مختلف صنعت حمل ونقل هوایی است و آموزش هایی که در مرکز آموزش عملیات 'هما' ارایه می شود به طور کامل براساس استاندارد های بین المللی انجام می شود.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، برگزاری دوره های آموزشی برای کادر پروازی شرکت های هوایی اهمیت زیادی دارد و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرکز آموزشی به رسمیت شناخته شده است و گواهینامه های صادره از این مرکز در سطح بین المللی اعتبار دارد.
منبع : اداره کل روابط عمومی هما
به نقل از روابط عمومی ایران ایر 'هما '، خلبان کریم محمدی گفت: به منظور آموزش و تربیت مهماندار، شبیه سازکابین هواپیما با هدف همسان سازی آموزش ها با محیط واقعی هواپیما برای نخستین بار در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد و پس از گذشت ۲۰ سال طراحی نوین و بازسازی آن در دستور کار مرکز آموزش عملیات 'هما' قرار گرفت.
مدیرکل آموزش عملیات پرواز 'هما ' با تاکید براین که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در امرتربیت و آموزش مهماندار سابقه طولانی دارد، گفت: ' هما ' سال ها در امر آموزش مهمانداری و سرمهمانداری برای صنعت هوانوردی کشور فعالیت داشته و قریب به ۵۰ سال سابقه آموزش در این بخش را در کارنامه آموزشی خود ثبت کرده است.
به گفته وی، از همین رو در سال ۱۳۹۰ از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، مرکز آموزش خدمات پرواز ' هما ' به عنوان تنها مرکز فعال و معتبر در ایران که دارای گواهی نامه بین المللی است ، تایید و معرفی شد.
وی درباره چگونگی بازسازی مدل آموزشی گفت: با توجه به مسوولیت مرکز، افزایش تعداد متقاضیان این شغل و همسان سازی آموزش ها با فضای واقعی هواپیما و همچنین قدیمی بودن تجهیزات مورد استفاده در شبیه ساز کابین هواپیما، سعی شد با تلاش قسمت مهندسی و تعمیرات شرکت، مدل آموزشی با طراحی مجدد بازسازی شود و نزدیک به یک هزار و ۲۵۰ نفر ساعت کار مهندسی روی آن انجام شد.
وی افزود: در بازسازی این مدل آموزشی از قطعات هواپیماهای ایرباس خارج از رده استفاده شده که پس از جداسازی قطعات ،تعمیر و رنگ آمیزی به محل سازه منتقل شد که این مهم در سایه تخصص ، توان و تجربه ی متخصصان مهندسی و تعمیرات 'هما' تحقق یافته است.
محمدی درباره نحوه ساخت و نصب این مدل افزود: مدل ساخته شده یک برش از مدل واقعی داخل کابین است که در دو قسمت عادی و هما کلاس تعبیه شده است و هم اکنون دوره های آموزش عملی متقاضیان مهمانداری، دوره های بازآموزی مهمانداران ' هما ' و سایر شرکت های هوایی متقاضی دراین شبیه ساز برگزار می شود.
مدیرکل آموزش عملیات هما درباره نحوه پذیرش جهت آموزش داوطلبان آزاد شغل مهمانداری گفت: متقاضیان آزاد پس از شرکت و قبولی در آزمون ورودی و پذیرش در مصاحبه های علمی و زبان انگلیسی، جهت شرکت در دوره های تخصصی زیر نظر اساتید مجرب در این مرکز انتخاب می شوند و پس از موفقیت در دروس تئوری، آموزش های عملی مربوطه را در این شبیه ساز طی کرده و موفق به اخذ گواهی نامه از این مرکز می شوند.
خلبان محمدی با اشاره به توانمندی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ' هما ' در خصوص برگزاری دوره های آموزشی صنعت حمل ونقل هوایی گفت: ' هما ' به عنوان بزرگترین شرکت هوایی کشور، دارای زیر ساخت قوی در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی و بازآموزی دربخش های مختلف صنعت حمل ونقل هوایی است و آموزش هایی که در مرکز آموزش عملیات 'هما' ارایه می شود به طور کامل براساس استاندارد های بین المللی انجام می شود.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، برگزاری دوره های آموزشی برای کادر پروازی شرکت های هوایی اهمیت زیادی دارد و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرکز آموزشی به رسمیت شناخته شده است و گواهینامه های صادره از این مرکز در سطح بین المللی اعتبار دارد.
منبع : اداره کل روابط عمومی هما