2016/04/18، 05:49 PM
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از مکاتبه دبیرکل یاتا با کانادا برای رفع تحریمها و محدودیتهای این اتحادیه برای شرکت ایرانایر خبرداد و گفت: اگر در حوزه قراداد و فاینانس مشکلی ایجاد نشود امسال طبق تفاهم نامه ۴ فروند از هواپیماهای ATR وارد ناوگان هما میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش امروز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در حاشیه مذاکره وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل٬ دریا و شیلات فرانسه با اشاره به امضای سند همکاری بین شرکت هواپیمایی هما و شرکت ایرفرانس گفت: ما با ایرفرانس سالیان سال در زمینه همکاریهای بازرگانی، فنی و عملیاتی همکاری داشتیم اما به واسطه فشارهای دولت آمریکا و تحریمهای حوزه هوایی شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز مانند بسیاری از شرکتهای هواپیمایی دنبا مجبور به قطع ارتباطات خود با ایران شد که این شرکت خوشبختانه بعد از برجام مجوزهای لازم را دریافت کرد و بعد از مذاکرات مشترک بین دو طرف، امروز یک تفاهم نامه برای بازگشت به همکاریهای گذشته در زمینه تعمیر قطعات، انتقال تکنولوژی و آموزش امضا شد.
وی با بیان اینکه با ورود هواپیماهای جدید در آینده باید شکافی که طی سالهای گذشته به واسطه تحریمها در زمینه آموزش، بازرگانی، فنی وعملیاتی ایجاد شده مجدد برطرف شود٬ درباره فروش بلیت مشترک با ایرفرانس گفت: شرکت هواپیمایی هما و ایرفرانس نیز همچون بسیاری از شرکتهای هواپیمایی عضو یاتا (انجمن بینالمللی هوایی) هستند و یک سیستم تحت عنوان BSP (سیستم پرداخت مالی) ایجاد شده که به دلیل تحریم امکان استفاده از این سیستم فراهم نبود اما یاتا در حال تلاش است تا امکان استفاده از سیستم فروش بلیت مسافر، بارنامه بار و اتاق کلر- ICH (پایاپای کردن خالص مبالغ ریالی اسناد مبادله شده) را برای ایرانایر به عنوان یک شرکت عضو یاتا فراهم کند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه یاتا وابسته کانادا است که در مذاکرات ۱+۵ حضور نداشت اما از مذاکرات تبعیت میکند گفت: در ملاقات با دبیر کل یاتا قرار شد طی مکاتبه وی با کانادا امکانات یاتا برای تمام اعضای این اتحادیه به واسطه نتایج برجام مشمول ایرانایر نیز شود. علاوه بر این سیستمی تحت عنوان اینترنال اگریمنت (تفاهم همکاری بازرگانی) در بخش بازرگانی شرکتهای هواپیمایی فعال است که در صورت رفع محدودیتهای یاتا برای ایرانایر امکان فروش بلیت توسط ایرانایر برای پروازهای ایرفرانس وجود دارد به این ترتیب که امکان فروش بلیت به مسافر تهران-پاریس و پاریس به مقاصد دیگر برای هواپیمایی ایرانایر فراهم میشود.
پرورش با بیان اینکه به دلیل تحریمها٬ امکان تبادلات مالی برای ایرانایر وجود نداشت گفت: اگر امکانات بهرهمندی از یاتا فراهم شود امکان استفاده از این سیستم فراهم خواهد شد. البته قبل از سال ۲۰۱۰ و تحریم ایرانایر توسط یاتا، با ۱۲۰ شرکت هواپیمایی دنیا در حوزه فروش بلیت مسافری همکاری وجود داشت اما با برقراری پرواز دو شرکت ایرفرانس و کی.ال.ام. امیدواریم امکان استفاده از خدمات یاتا برای ایرانایر فراهم شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر زمان ورود هواپیماهای کوتاهبرد ATR گفت: اگر در حوزه قراداد و فاینانس مشکلی ایجاد نشود امسال طبق تفاهم نامه ۴ فروند از هواپیماهای ATR وارد ناوگان هما میشود.
وی درباره مشکلات سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانایر در برخی کشورهای اروپایی گفت: مشکل سوخترسانی تا ۹۸ درصد برطرف شده است، البته مشکل سوخترسانی در سه ایستگاه عملیاتی همچنان برطرف نشده است که البته در این زمینه در حال مذاکره با شرکتهای سوخترسانی در این سه ایستگاه هستیم تا محدودیت این بخش نیز برطرف شود.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش امروز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در حاشیه مذاکره وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل٬ دریا و شیلات فرانسه با اشاره به امضای سند همکاری بین شرکت هواپیمایی هما و شرکت ایرفرانس گفت: ما با ایرفرانس سالیان سال در زمینه همکاریهای بازرگانی، فنی و عملیاتی همکاری داشتیم اما به واسطه فشارهای دولت آمریکا و تحریمهای حوزه هوایی شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز مانند بسیاری از شرکتهای هواپیمایی دنبا مجبور به قطع ارتباطات خود با ایران شد که این شرکت خوشبختانه بعد از برجام مجوزهای لازم را دریافت کرد و بعد از مذاکرات مشترک بین دو طرف، امروز یک تفاهم نامه برای بازگشت به همکاریهای گذشته در زمینه تعمیر قطعات، انتقال تکنولوژی و آموزش امضا شد.
وی با بیان اینکه با ورود هواپیماهای جدید در آینده باید شکافی که طی سالهای گذشته به واسطه تحریمها در زمینه آموزش، بازرگانی، فنی وعملیاتی ایجاد شده مجدد برطرف شود٬ درباره فروش بلیت مشترک با ایرفرانس گفت: شرکت هواپیمایی هما و ایرفرانس نیز همچون بسیاری از شرکتهای هواپیمایی عضو یاتا (انجمن بینالمللی هوایی) هستند و یک سیستم تحت عنوان BSP (سیستم پرداخت مالی) ایجاد شده که به دلیل تحریم امکان استفاده از این سیستم فراهم نبود اما یاتا در حال تلاش است تا امکان استفاده از سیستم فروش بلیت مسافر، بارنامه بار و اتاق کلر- ICH (پایاپای کردن خالص مبالغ ریالی اسناد مبادله شده) را برای ایرانایر به عنوان یک شرکت عضو یاتا فراهم کند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه یاتا وابسته کانادا است که در مذاکرات ۱+۵ حضور نداشت اما از مذاکرات تبعیت میکند گفت: در ملاقات با دبیر کل یاتا قرار شد طی مکاتبه وی با کانادا امکانات یاتا برای تمام اعضای این اتحادیه به واسطه نتایج برجام مشمول ایرانایر نیز شود. علاوه بر این سیستمی تحت عنوان اینترنال اگریمنت (تفاهم همکاری بازرگانی) در بخش بازرگانی شرکتهای هواپیمایی فعال است که در صورت رفع محدودیتهای یاتا برای ایرانایر امکان فروش بلیت توسط ایرانایر برای پروازهای ایرفرانس وجود دارد به این ترتیب که امکان فروش بلیت به مسافر تهران-پاریس و پاریس به مقاصد دیگر برای هواپیمایی ایرانایر فراهم میشود.
پرورش با بیان اینکه به دلیل تحریمها٬ امکان تبادلات مالی برای ایرانایر وجود نداشت گفت: اگر امکانات بهرهمندی از یاتا فراهم شود امکان استفاده از این سیستم فراهم خواهد شد. البته قبل از سال ۲۰۱۰ و تحریم ایرانایر توسط یاتا، با ۱۲۰ شرکت هواپیمایی دنیا در حوزه فروش بلیت مسافری همکاری وجود داشت اما با برقراری پرواز دو شرکت ایرفرانس و کی.ال.ام. امیدواریم امکان استفاده از خدمات یاتا برای ایرانایر فراهم شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر زمان ورود هواپیماهای کوتاهبرد ATR گفت: اگر در حوزه قراداد و فاینانس مشکلی ایجاد نشود امسال طبق تفاهم نامه ۴ فروند از هواپیماهای ATR وارد ناوگان هما میشود.
وی درباره مشکلات سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانایر در برخی کشورهای اروپایی گفت: مشکل سوخترسانی تا ۹۸ درصد برطرف شده است، البته مشکل سوخترسانی در سه ایستگاه عملیاتی همچنان برطرف نشده است که البته در این زمینه در حال مذاکره با شرکتهای سوخترسانی در این سه ایستگاه هستیم تا محدودیت این بخش نیز برطرف شود.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی