2016/04/19، 01:14 PM
روزنامه وال استریت ژورنال از بروكسل خبر داد كه اتحادیه اروپا در ماه مه (اردیبهشت / خرداد) كارشناسان امنیت پرواز خود را به ایران اعزام میكند تا ایران ایر را از لیست سیاه هواپیماییهای نا امن خارج كند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ وال استریت ژورنال دیروز به نقل از یاكوب آداموویچ (Jakub Adamowicz) سخنگوی كمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) خبر داد كه در سال ۲۰۱۰ ایران ایر به دلیل نگرانی هایی در مورد امنیت هواپیماهایش در لیست سیاه این اتحادیه قرار گرفت. با این حال ۱۲ هواپیمای ایران ایر از این تحریم مستثنی شدند و این شركت توانست برخی پروازهای اروپایی خود را ادامه دهد.
آداموویچ گفت: در ماه مه برخی ارزیابی های فنی انجام می شود تا مشخص شود ایران ایر مشكلات مذكور را حل كرده یا خیر. این سفر برای انجام گفت و گوهای فنی انجام خواهد شد و سیاسی نیست. امنیت پروازها ارتباطی به تابعیت هواپیمایی ها ندارد.
پیش از این ۸ كمیسیونر اتحادیه اروپا برای نخستین بار به تهران سفر كردند تا راههای بهبود روابط با ایران را بررسی كند. دو طرف پروژه های مشتركی را از بخش انرژی تا مهاجرت و تحقیقات در دست می گیرند تا این روابط دوجانبه را كه بر سر برنامه هسته ای ایران محدود مانده بود گسترش دهند.
به گزارش ایرنا، در دوران تحریم، به علت اعمال تحریم های یك جانبه آمریكا علیه صنعت هواپیمایی كشورمان، ایران امكان خرید هواپیماهای نو را نداشت و برای بهبود وضعیت ناوگان مسافربری خود ناچار از خرید هواپیماهای دست دوم بود كه این خود منجر به افزایش سن هواپیماها و كاهش سطح ایمنی آنها شد.
هواپیمای شركت «ایرفرانس» یكشنبه شب در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست و به این ترتیب فعالیت خط پروازی پاریس- تهران كه از سال ۲۰۰۸ میلادی به حالت تعلیق درامده بود، از سر گرفته شد.
شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی كرده است.
پس از توافق بین المللی هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیرماه ۹۴) كه راه را بر رفع تحریم ها علیه ایران گشود، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی ۹۴) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ وال استریت ژورنال دیروز به نقل از یاكوب آداموویچ (Jakub Adamowicz) سخنگوی كمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) خبر داد كه در سال ۲۰۱۰ ایران ایر به دلیل نگرانی هایی در مورد امنیت هواپیماهایش در لیست سیاه این اتحادیه قرار گرفت. با این حال ۱۲ هواپیمای ایران ایر از این تحریم مستثنی شدند و این شركت توانست برخی پروازهای اروپایی خود را ادامه دهد.
آداموویچ گفت: در ماه مه برخی ارزیابی های فنی انجام می شود تا مشخص شود ایران ایر مشكلات مذكور را حل كرده یا خیر. این سفر برای انجام گفت و گوهای فنی انجام خواهد شد و سیاسی نیست. امنیت پروازها ارتباطی به تابعیت هواپیمایی ها ندارد.
پیش از این ۸ كمیسیونر اتحادیه اروپا برای نخستین بار به تهران سفر كردند تا راههای بهبود روابط با ایران را بررسی كند. دو طرف پروژه های مشتركی را از بخش انرژی تا مهاجرت و تحقیقات در دست می گیرند تا این روابط دوجانبه را كه بر سر برنامه هسته ای ایران محدود مانده بود گسترش دهند.
به گزارش ایرنا، در دوران تحریم، به علت اعمال تحریم های یك جانبه آمریكا علیه صنعت هواپیمایی كشورمان، ایران امكان خرید هواپیماهای نو را نداشت و برای بهبود وضعیت ناوگان مسافربری خود ناچار از خرید هواپیماهای دست دوم بود كه این خود منجر به افزایش سن هواپیماها و كاهش سطح ایمنی آنها شد.
هواپیمای شركت «ایرفرانس» یكشنبه شب در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست و به این ترتیب فعالیت خط پروازی پاریس- تهران كه از سال ۲۰۰۸ میلادی به حالت تعلیق درامده بود، از سر گرفته شد.
شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی كرده است.
پس از توافق بین المللی هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیرماه ۹۴) كه راه را بر رفع تحریم ها علیه ایران گشود، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی ۹۴) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی