Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
احداث ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد با سرمایه‌گذاری فرودگاه میلان ایتالیا
#1
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تشریح جزئیات امضای سند همکاری با فرودگاه میلان ایتالیا برای ساخت ترمینال جدید مسافری در فرودگاه مهرآباد گفت: در صورت تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد، یک ترمینال مسافری با مساحت ۸۰ هزار مترمربع در فرودگاه مهرآباد احداث می‌شود.
رحمت‌الله مه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات امضای تفاهم‌نامه با فرودگاه میلان برای احداث ترمینال مسافری در فرودگاه مهرآباد و امضای تفاهم‌نامه با شرکت ویتالی ایتالیا برای ساخت ترمینال مسافری در فرودگاه تبریز اظهار کرد: طی هفته گذشته یک تفاهم‌نامه با فرودگاه میلان ایتالیا به عنوان یکی از فرودگاه‌های معتبر و مجهز اروپا برای سرمایه‌گذاری، طراحی و احداث یک ترمینال بزرگ مسافری در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مساحت ۱۲۰ هزار متربع منعقد شد که در فاز نخست، این ترمینال به وسعت ۸۰ هزار مترمربع احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در آینده نیز به تناسب نیاز تا ۱۲۰ هزار مترمربع توسعه می‌یابد.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این ترمینال مسافری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ بین‌المللی به ۲ برابر وضع موجود افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر ظرفیت اعزام و پذیرش در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سالانه حدود ۱۴ میلیون مسافر است که با احداث ترمینال جدید مسافری با ظرفیت ۸۰ هزار مترمربع، به همین میزان به ظرفیت مسافری این فرودگاه افزوده می‌شود.
۲۵۰ میلیون یورو؛ برآورد سرمایه‌گذاری ساخت ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برآورد سرمایه‌گذاری ساخت ترمینال مسافری جدید در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را ۲۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و ادامه داد: در کنار این ترمینال، فضاسازی و ساخت پارکینگ برای ۶ هزار دستگاه خودرو نیز در نظر گرفته شده است.
مه‌آبادی، احداث ترمینال مسافری در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با سرمایه‌گذاری خارجی را بزرگترین رویداد توسعه‌ای در صنعت فرودگاهی بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: البته این سند همکاری‌ها باید بعد از جلسات کارشناسی و بررسی ابعاد مختلف به قرارداد تبدیل شوند تا جنبه اجرایی داشته باشند چراکه  در جلسات فنی و تخصصی باید مدل و فرآیندهای سرمایه‌گذاری، ساختار و چگونگی اجرای پروژه‌ها مشخص ‌شوند.
وی همچنین درباره جزئیات امضای سند همکاری با شرکت ویتالی ایتالیا برای توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه یک ترمینال مسافری در فرودگاه بین‌المللی تبریز با مساحت ۵۰ هزار مترمربع طراحی می‌شود که در فاز نخست ۲۰ هزار مترمربع از این ترمینال احداث و به بهره برداری می‌رسد و در صورت نیاز امکان توسعه آن تا ۵۰ هزار مترمربع در آینده نیز وجود دارد.
مه‌آبادی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این دو پروژه به طور کامل توسط طرف خارجی انجام می‌شود افزود: سرمایه‌گذاری توسط طرف خارجی، انتقال دانش فنی در حوزه ساخت و توسعه فرودگاه و استفاده از تجارب جهانی اهم اهداف در تبدیل این تفاهم نامه‌ها به قرارداد هستند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، همچنین برآورد اولیه سرمایه‌گذاری برای ساخت ترمینال مسافری در فرودگاه بین‌المللی تبریز را ۵۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: زمان اجرای ترمینال فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ۲ تا ۳ سال بعد از انعقاد قرارداد و زمان اجرای ترمینال فرودگاه بین‌المللی تبریز یک تا یک سال‌ونیم بعد از انعقاد این قرارداد است.
تبدیل تفاهم‌نامه به قراداد تا ۶ ماه آینده در صورت تامین خواسته‌های طرف ایرانی
وی درباره زمان تبدیل این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد گفت: مذاکرات سرمایه گذاری عموما مذاکرات حساس و فشرده‌ای محسوب می‌شوند و تفاهم‌نامه‌های امضا شده حداکثر تا ۶ ماه آینده باید به قرارداد تبدیل شوند. البته در صورتی این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل می‌شوند که منافع ملی و مردم تامین شود اما در صورتی که خواسته‌های ما در مذاکرات لحاظ نشوند هیچ تضمینی برای تبدیل این تفاهم نامه‌ها به قرارداد نیست.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با شرکای مختلفی برای سرمایه‌گذاری در صنعت فرودگاهی در حال مذاکره هستیم، بر استفاده از ظرفیت کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: به رغم امضای توافقنامه‌های یاد شده و انجام مذاکرات برای تبدیل این موافقتنامه‌ها به قرارداد؛ ارزیابی پیشنهاد سایر سرمایه گذاران بینالمللی نیز به طور موازی در جریان است تا اگر به هر دلیلی تبدیل برخی توافقنامه‌ها به قرارداد به صرفه و صلاح تشخیص داده نشد فرصت‌های دیگر سرمایه‌گذاری را از دست ندهیم و همچنین رقابت سرمایه‌گذاران جهت ارائه مناسب‌ترین پیشنهادها را تا زمان نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد حفظ کنیم.
وی از برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ساخت فرودگاه‌های جدید در اهواز و بوشهر با توجه به اشباع شدن ظرفیت این فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: طرح‌های مختلفی برای احداث فرودگاه‌های جدید در اهواز و بوشهر و توسعه فرودگاه‌های موجود کشور در دستور کار است که در این زمینه با سرمایه‌گذاران بین‌المللی مذاکره می‌کنیم.
مه‌آبادی درباره آخرین اقدامات برای احداث دو فرودگاه جدید در اهواز و بوشهر ادامه داد: در این زمینه‌ طرح‌ها و برنامه‌های خود را به طرف‌های مذاکره ارائه دادیم و به همین موازات با کشورهای مختلفی مانند چین، هند در حوزه آسیا و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس برای سرمایه‌گذاری در صنعت فرودگاهی در حال مذاکره هستیم.
[تصویر:  24700.jpg]
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ورود هواپیمای فلایت‌چک شركت فرودگاه‌ها به فرودگاه رشت EP-FQP 0 11,343 2016/06/26، 12:54 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  جزئیات وضعیت باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد و بهره‌برداری از باند بتنی تا پایان تابستان EP-FQP 0 9,288 2016/06/08، 01:52 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  انتقال بخشی از پروازهای داخلی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام(ره) EP-FQP 0 8,988 2016/05/25، 04:11 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  طراحی جدید فرودگاه امام(ره) در مسیر تبدیل ایران به هاب حمل‌ونقل منطقه EP-FQP 0 9,683 2016/05/05، 11:11 AM
آخرین ارسال: EP-FQP
  سرمایه‌گذاری انگلیسی ها در صنعت هوانوردی ایران برای جبران دیر کرد A380 0 8,994 2016/04/23، 04:54 PM
آخرین ارسال: A380
  احداث فرودگاه قم قانونی نیست A380 0 8,796 2016/04/20، 05:06 PM
آخرین ارسال: A380
  انتقال فرودگاه مهرآباد منتفی است A380 0 8,242 2016/04/19، 01:25 PM
آخرین ارسال: A380

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum