Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازار بكر صنعت حمل و نقل هوايي ايران براي حضور سرمايه گذاران خارجي
#1
در نشست مشترك ايران و ايتاليا عنوان شد؛

مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: فضاي پسا تحريم صنعت حمل و نقل هوايي ايران فرصت بكري براي ورود سرمايه گذاران خارجي فراهم كرده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، محمد سعيد شرفي كه در نشست همكاري مشترك ايران و ايتاليا در حوزه هاي زيربنايي حضور يافته بود، پيرامون توسعه حمل و نقل هوايي، هوانوردي عمومي، تجارت هوانوردي، ارائه خدمات ناوبري هوايي، اير ترافيك فاينانس، تعميرات سنگين هواپيما، گراند هندلينگ، بيمه و ... به ايراد سخنراني پرداخت.
وي در ادامه اظهارداشت: به طور حتم تحريم هاي صورت گرفته عليه صنعت حمل ونقل هوايي ايران طي 30سال گذشته فرصت مناسبي را در اختيار سرمايه گذاران خارجي قرار مي دهد تا در فضاي پسا تحريم از بازار بكر و قابل توجه صنعت هوانوردي ايران استفاده كنند.
شرفي به زيرساخت هاي صنعت حمل و نقل هوايي اشاره كرد و گفت: شركت هاي هواپيمايي يكي از بهترين فرصت هاي سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران خارجي به شمار مي رود و از آنجا كه ميانگين سن ناوگان هوايي كشور حدود 20سال است براي رقابت با رقباي منطقه و رشد چشمگير مسافر، براي يك دهه آينده نيازمند 400 فروند هواپيما به طور عمده از نوع جت منطقه اي و هواپيماهاي ميان برد هستيم.
مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: به همين منظور براساس مطالعات صورت گرفته شركت هاي هواپيمايي ايراني علاقه مند به استفاده از هواپيماهايي از نوع بوئينگ 737 و ايرباس 320 و همچنين همكاري با سرمايه گذاران به صورت اجاره و خريد هواپيما هستند.
وي با بيان اينكه به دليل وجود 45 فرودگاه كم ترافيك فرصت مناسبي براي ورود سرمايه گذاران در حوزه هوانوردي عمومي به شمار مي رود، افزود: با وجود 200شركت در حوزه هوانوردي عمومي و ساخت برخي از قطعات هواپيماها و همچنين علاقه مندي تجار و صاحبان مشاغل به استفاده از هواپيماهاي اختصاصي همچنين به دليل پهناور بودن ايران سرمايه گذاري در حوزه هوانوردي عمومي نيز مي تواند فرصت مناسبي پيش روي سرمايه گذاران خارجي قرار دهد.
وي خواستار همكاري هاي آموزشي، ارائه خدمات ناوبري هوانوردي شد و افزود: در حال حاضر بسياري از شركت هاي خارجي علاقه مند به حضور در سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف هوانوردي ايران از جمله بيمه، فاينانس، تعميرات سنگين هواپيما و ... هستند و طي هفته هاي اخير مذاكراتي با شركت هايي از كشورهاي آلمان، فرانسه و ايرلند صورت گرفته است.

منبع : CAO.IR
پاسخ
#2
با سلام،
همانطور که اعضای محترم اطلاع دارند ایران در یک تنگنای صنعتی در طول انقلاب با توجه به تحریمهای سالها توانسته است با کمک متخصصین این صنعت امور را به نحو مقتضی و با چالشهای اساسی به جلو ببرد،اما مطلب اصلی فراموش شده در این زمینه ایجاد هم افزایی در این صنعت بوده است که هم اکنون شاهد نزدیک به بیست ایرلاین در کشور و به نظر میرسد برای هر استان یک ایرلاین در نظر گرفته اند!؟ اما در دو دهه قبل تمام کشورها به این منطق رسیدند که در صنعت هوایی تجمیع شرکتها در دوگروه خدمات مسافرتی و تعمیر ونگهداری یک روش بهینه کردن این صنعت میباشد واکثر شرکتها با ایجاد کنسرسیوم موفق به پیاده سازی این استراتژی شدند. اما در ایران درست عکس این در این سالها بوقوع پیوست. آیا این تقسیمات هوایی با مدیریت منابع در تضاد نمیباشد وهزینه سربار را بر دوش مسافران نمیاندازد!؟
پاسخ
#3
(2016/03/05، 09:09 AM)avionics نوشته است: با سلام،
همانطور که اعضای محترم اطلاع دارند ایران در یک تنگنای صنعتی در طول انقلاب با توجه به تحریمهای سالها توانسته است با کمک متخصصین این صنعت  امور را به نحو مقتضی و با چالشهای اساسی به جلو ببرد،اما مطلب اصلی فراموش شده در این زمینه ایجاد هم افزایی در این صنعت بوده است که هم اکنون شاهد نزدیک به بیست ایرلاین در کشور و به نظر میرسد برای هر استان یک ایرلاین در نظر گرفته اند!؟ اما در دو دهه قبل تمام کشورها به این منطق رسیدند که در صنعت هوایی  تجمیع شرکتها در دوگروه خدمات مسافرتی و تعمیر ونگهداری یک روش بهینه کردن این صنعت میباشد واکثر شرکتها با ایجاد کنسرسیوم موفق به پیاده سازی این استراتژی شدند. اما در ایران درست عکس این در این سالها بوقوع پیوست. آیا این تقسیمات هوایی با مدیریت منابع در تضاد نمیباشد وهزینه سربار را بر دوش مسافران نمیاندازد!؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز

خب این مطلب به نظر بنده باید از چند نظر بررسی شود!

اول اینکه ایرانی ها فکر میکنند همیشه خودشان از همه بهتر هستن و به کار گروهی اعتقادی ندارند و یا اصلا کار گروهی رو بلد نیستن.

دوم اینکه خیلی از این ایرلاین ها صرفا جهت دریافت وام تاسیس شدند و با آوردن یکی دو تا هواپیما اقدام به دریافت وام های کلان کردند.

سوم با شرایط حاکم بر صنعت هوانوردی ایران و وجود تحریم ها امکان ورود هواپیما به کشور میسر نبود و هر شخصی که توانایی وارد کردن هواپیما رو به هر شکلی داشت اقدام به وارد کردن هواپیما و تاسیس ایرلاین مینمود.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  رقابت هواپیماسازان ۵ کشور برای ورود به بازار ایران EP-FQP 0 9,309 2016/05/15، 12:59 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  آماده عقد قرارداد با سرمايه گذاران مشتاق خارجی هستيم EP-FQP 0 9,127 2016/01/26، 02:23 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  ارتقا همكاري هاي حمل و نقل هوايي ايران و لوكزامبورگ EP-FQP 0 10,066 2015/12/03، 02:57 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  تسهيل سرمايه گذاري داخلي و خارجي در ساختار در دست تدوين سازمان هواپيمايي كشوري EP-FQP 0 10,183 2015/11/29، 05:43 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  امضاي سند همكاري ارائه خدمات ناوبري هوايي ايران به سوريه EP-FQP 0 9,659 2015/11/04، 07:16 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  لزوم توسعه و مدرن‌سازي صنعت هوانوردي در ايران EP-FQP 0 10,365 2015/09/29، 05:54 PM
آخرین ارسال: EP-FQP

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum