2016/03/05، 09:09 AM
با سلام،
همانطور که اعضای محترم اطلاع دارند ایران در یک تنگنای صنعتی در طول انقلاب با توجه به تحریمهای سالها توانسته است با کمک متخصصین این صنعت امور را به نحو مقتضی و با چالشهای اساسی به جلو ببرد،اما مطلب اصلی فراموش شده در این زمینه ایجاد هم افزایی در این صنعت بوده است که هم اکنون شاهد نزدیک به بیست ایرلاین در کشور و به نظر میرسد برای هر استان یک ایرلاین در نظر گرفته اند!؟ اما در دو دهه قبل تمام کشورها به این منطق رسیدند که در صنعت هوایی تجمیع شرکتها در دوگروه خدمات مسافرتی و تعمیر ونگهداری یک روش بهینه کردن این صنعت میباشد واکثر شرکتها با ایجاد کنسرسیوم موفق به پیاده سازی این استراتژی شدند. اما در ایران درست عکس این در این سالها بوقوع پیوست. آیا این تقسیمات هوایی با مدیریت منابع در تضاد نمیباشد وهزینه سربار را بر دوش مسافران نمیاندازد!؟
همانطور که اعضای محترم اطلاع دارند ایران در یک تنگنای صنعتی در طول انقلاب با توجه به تحریمهای سالها توانسته است با کمک متخصصین این صنعت امور را به نحو مقتضی و با چالشهای اساسی به جلو ببرد،اما مطلب اصلی فراموش شده در این زمینه ایجاد هم افزایی در این صنعت بوده است که هم اکنون شاهد نزدیک به بیست ایرلاین در کشور و به نظر میرسد برای هر استان یک ایرلاین در نظر گرفته اند!؟ اما در دو دهه قبل تمام کشورها به این منطق رسیدند که در صنعت هوایی تجمیع شرکتها در دوگروه خدمات مسافرتی و تعمیر ونگهداری یک روش بهینه کردن این صنعت میباشد واکثر شرکتها با ایجاد کنسرسیوم موفق به پیاده سازی این استراتژی شدند. اما در ایران درست عکس این در این سالها بوقوع پیوست. آیا این تقسیمات هوایی با مدیریت منابع در تضاد نمیباشد وهزینه سربار را بر دوش مسافران نمیاندازد!؟