2016/03/22، 01:01 PM
یک گام بزرگ رو به جلو در طراحی آیرودینامیک هواپیما، ابداع و استفاده از Sharklets به جای Winglets در خانواده ایرباس 320 بود.
با نصب بالکی به طول 2.4 متر در انتهای بال خانواده ایرباس 320، ایرباس توانست رنج پرواز این هواپیماها را 100 ناتیکال مایل بیشتر کند و یا 450 کیلوگرم بار و مسافر بیشتری را جا به جا کند.
این بالک از مواد بسیار سبک کامپوزیتی ساخته شده است که تا 4 درصد در مصرف سوخت این پرنده نیز کاهش ایجاد کرده است.
همچنین این بالک باعث افزایش سرعت اوج گیری (Rate of Climb)، بالاتر بردن ارتفاع بهینه پروازی (higher optimum altitude) و کاهش هزینه تعمیرات موتور شده است.
Sharklets در حال حاضر برای ایرباس های 319 ، 320 و 321 CEO که جدید تولید می شوند به صورت آپشن و انتخابی است اما برای ایرباس های خانواده NEO به صورت استاندارد نصب میگردد.
CEO = Current Engine Option
NEO = New Engine Option
با نصب بالکی به طول 2.4 متر در انتهای بال خانواده ایرباس 320، ایرباس توانست رنج پرواز این هواپیماها را 100 ناتیکال مایل بیشتر کند و یا 450 کیلوگرم بار و مسافر بیشتری را جا به جا کند.
این بالک از مواد بسیار سبک کامپوزیتی ساخته شده است که تا 4 درصد در مصرف سوخت این پرنده نیز کاهش ایجاد کرده است.
همچنین این بالک باعث افزایش سرعت اوج گیری (Rate of Climb)، بالاتر بردن ارتفاع بهینه پروازی (higher optimum altitude) و کاهش هزینه تعمیرات موتور شده است.
Sharklets در حال حاضر برای ایرباس های 319 ، 320 و 321 CEO که جدید تولید می شوند به صورت آپشن و انتخابی است اما برای ایرباس های خانواده NEO به صورت استاندارد نصب میگردد.
CEO = Current Engine Option
NEO = New Engine Option