Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
كشور به 160 فروند هواپيمای كوتاه برد نياز دارد
#1
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه ظرفيت بسياري از فرودگاه‌هاي كشور به طور كامل استفاده نمي‌شود گفت: نيازمند ورود 160 فروند هواپيماي كوتاه برد با ظرفيت 100 صندلي به ناوگان هوايي كشور هستيم.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، علي عابدزاده امروز در همايش بين‌الملل توسعه‌اي صنعت هوايي و فرودگاهي ايران به تشريح فرصت‌هاي سياست ها، ظرفيت ها و فرصت هاي همكاري در بخش صنايع هوايي پرداخت و اظهار داشت: با آغاز فصل جديد همكاري ايران با كشورهاي دنيا در دوره كنوني به دنبال اجراي برنامه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي و همكاري‌ها همگام با توسعه اقتصاد جهاني هستيم.
وي افزود: فرصت‌هاي جديد به ايران امكان توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل هوايي را داده است و تحقق اين امر نيازمند مدرن‌سازي زيرساخت‌هاي فرودگاهي و صنعت است.
رئيس سازمان هواپيماي كشوري ضمن ابراز خرسندي از برگزاري دومين كنفرانس چند مليتي در زمينه صنايع هوايي در چند ماه اخير در ايران گفت: ايران به دنبال باز كردن درب‌هاي اقتصاد خود به سمت اقتصاد دنياي مدرن است؛ توسعه زيرساخت‌هاي هوايي در اين عرصه مورد توجه خاص قرار دارد.
عابدزاده با تاكيد بر اينكه تلاش كرديم بخش خصوصي را در عرصه صنعت حمل و نقل هوايي به رسميت بشناسيم بيان كرد: ما به نقش و سهم بخش خصوصي براي ورود به عرصه حمل و نقل هوايي باور داريم و از اين موضوع استقبال هم مي‌كنيم.
وي به نقش محوري ايران در اتصال ترانزيت هوايي دنيا و موقعيت جغرافيايي اين كشور در دنيا اشاره كرد و گفت: فرودگاه امام خميني (ره) در 30 هزار هكتار زمين ساخته شده است و منطقه آزاد تجاري و منطقه ويژه اقتصادي در اين فرودگاه داير شده است و اين خود اهميت بسزايي دارد.
رئيس سازمان هواپيماي كشوري ادامه داد: وقتي اين دو ناحيه اقتصادي با يكديگر تركيب شوند زمينه توسعه زيرساخت‌هاي فرودگاهي فراهم مي‌شود.
وي افزود: كشور ايران بيش از 80 فرودگاه كوچك و بزرگ و باند فرودگاهي با ظرفيت بالايي دارد كه دراين عرصه ظرفيت حمل و نقل فراواني ايجاد مي‌كنند و مي‌توانند فرصت‌هاي همكاري متناسبي با كشورهاي ديگر دنيا فراهم كنند.
عابدزاده ادامه داد: به دنبال اين هستيم كه 30 ميليون مسافر داخلي در سال توسط ناوگان حمل و نقل هوايي كشور جابجا شود.
وي افزود: در حال حاضر 80 درصد مسافران داخلي از 14 فرودگاه جابه جا مي شوند و20 درصد ديگر از طريق 50 فرودگاه جابجا مي‌شوند.
رئيس سازمان هواپيماي كشوري با تاكيد بر لزوم توسعه فرودگاهي كشور بيان كرد: به دنبال اين هستيم كه فرودگاه‌هاي كوچك در ايران نيز در حمل مسافر فعال‌تر شوند و اگر اين فرودگاه‌هاي كوچك كه تعداد آنها هم كم نيست فعال شوند پول زيادي وارد صنعت حمل و نقل هوايي كشور مي‌شود.
رئيس سازمان هواپيماي كشوري با اشاره به اينكه تا كنون از ظرفيت‌هاي سيستم حمل و نقل هوايي كشور به خوبي استفاده نشده است گفت: فرودگاه‌ها ابزار كافي براي تجاري‌سازي نداشتند اما با تغير سياست‌ها ما به دنبال جذب سرمايه‌گذار براي زيرساخت‌هاي فرودگاهي و هوايي هستيم.
وي بيان كرد: از مهمترين عناصر گسترش‌دهنده صنايع هوايي استفاده از ظرفيت فرودگاه‌هاي كوچك است كه در اين باره تلاش كرديم با آزادسازي نرخ‌هاي حمل و نقل هوايي توسعه فرودگاهي و صنعت حمل و نقل هوايي را رونق دهيم.
عابدزاده بيان كرد: صنعت حمل و نقل هوايي ما در گذشته نمي‌توانست از خدمات هواپيماهاي كوچك و فرودگاه‌هاي كوچك استفاده متناسبي داشته باشد.
رئيس سازمان هواپيماي افزود: به دنبال اين هستيم كه با ايجاد پروازهاي محلي مسافت‌هاي فعلي بين شهرهاي كوچك را كاهش دهيم و خدمات منطقه‌اي با قيمت‌هاي سودآور فراهم كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه از ظرفيت بسياري از فرودگاه‌هاي كوچك كشور به خوبي استفاده نمي‌شد اظهار داشت: اگر با مشاركت بخش خصوصي بتوانيم هواپيماهاي مناسب وارد ناوگان كنيم و فرودگاه‌ها را با سرمايه‌گذاري مستقيم يا خدمات مالي توسعه دهيم نويدبخش رشد صنعت در آيندهاي نزديك خواهد بود.
عابدزاده با تاكيد بر اينك سازمان هواپيمايي كشوري از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي براي تسهيل فاينانس حمايت مي‌كنند افزود: افزايش ظرفيت فرودگاه‌هاي كوچك با مشاركت بخش خصوصي و البته شركت‌هاي خارجي مي‌تواند ارزش افزوده زيادي ايجاد كند و ما از چنين مشاركت‌هايي استقبال مي‌كنيم.
رئيس سازمان هواپيماي كشوري ادامه داد: تحريم‌هاي صنعت هوايي و بانكي در گذشته تامين مالي را دچار مشكل كرده بود و همكاري با بانك‌هاي دنيا موانعي داشت. اما امروز فرصتي براي تبادلات اقتصادي فراهم شده است كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود.
عابدزاده اظهار داشت: كشور ايران 160 فروند هواپيماي كوتاه برد با ظرفيت 100 صندلي نياز دارد كه البته اين با تقاضاي رو به گسترش صنعت حمل و نقل هوايي منطبق است.
وي با تاكيد بر اينكه شركت‌هاي ليزينگي خارجي مي‌توانند در ايران با بانك‌هاي داخل كشور همكاري كنند.
رئيس سازمان هواپيماي كشور تاكيد كرد: اين شرايط فراهم است تا با همكاري كشورهاي خارجي اولين مركز عالي آموزش خدمات هوايي ايجاد شود
 در اين همايش 50 شركت داخلي و خارجي در حوزه خدمات فرودگاهي، تامين تجهيزات و قطعات و پشتيباني فني هواپيما حضور دارند.

منبع : CAO.IR
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فقط 150 فروند هواپيمای فعال داريم EP-FQP 0 9,376 2016/02/24، 02:52 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  بزرگداشت هفته پدافند غيرعامل با شعار مصون سازي كشور با همدلي و همزباني دولت و ملت EP-FQP 0 11,745 2015/10/28، 10:31 PM
آخرین ارسال: EP-FQP

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum