Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
با ايجاد رقابت ها اين مردم هستند كه نرخ ها را تعيين مي كنند
#1
مهندس علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در واكنش به خبري در خصوص آزاد سازي نرخ بليت هواپيما و زدن تيترهاي استنباطي گفت: آزاد سازي بليت هواپيما طي مراحل اصولي اعم از كار كارشناسي توسط كارشناسان صنعت، مصوبه مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي هواپيمايي كه همه در جهت اجراي قانون برنامه پنجم توسعه بوده و سعي ما همواره توضيح و تشريح محسنات و چشم اندازهاي آن بوده و نه چيز ديگر.
آنچه لازم است مد نظر قرارگيرد تلاش براي رسيدن به رقابت هاست نيل به اين هدف ابزارهايي را مي طلبد تا متناسب با اين طرح بتوان در مرحله اجرا موفق عمل كرد كه مهمترين آن داشتن ناوگان به روز هم به لحاظ كيفي و هم با لحاظ كمي در جهت تامين تقاضاها.
روشن است كه در صورت نرسيدن به اين مرحله قطعاً محدوديت صندلي پرواز و نداشتن ناوگان به روز و نتيجه اش به هم خوردن توازن عرضه و تقاضاست مشكلي كه در حال حاضر با آن روبرو هستيم .
مورد ديگر اينكه آزادسازي فضايي را فراهم مي كند تا ايرلاين ها بتوانند با بالانس درآمد هزينه هاي خود پاسخگوي پرداخت هزينه هاي سوخت و خدمات فرودگاهي، و مسائل مربوط به ايمني و تامين قطعات مورد نياز خود باشند مشكلي كه در حال حاضر دست به گريبان آن هستند.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در فضاي رقابتي بايد شرايط را فراهم كنيم كه مسافران به استناد سه فاكتور ايمني بالا، سرويس دهي مناسب و حق انتخاب به آنها ايرلاين هاي داخلي را توجيه دهند گفت: با وجود اين مشكلات چگونه مي توان به ارتقاء ايمني به عنوان اصلي ترين فاكتور و به سرويس دهي مناست در رقابت با ايرلاين هاي دنيا عرض اندام كرد اگرچه زمان تحريم ها در دو سه دهه گذشته مقاومت بخرج داديم تا زمينگير نباشيم اما پس از رفع محدوديت ها ديگر به همين شكل نمي شود رقابت كرد ازهمه گذشته با ايجاد رقابت بين شركت ها حق انتخاب مردم نمود پيدا مي كند و ايرلاين ها ناگزير خواهند بود كه هم نرخ پايين ارائه كنند و هم سرويس مناسبتري براي تكميل صندلي پرواز موجود ارائه نمايند.
عابدزاده همچنين گفت: با استقبالي كه ايرلاين هاي خارجي اعم از ايرلاين هاي كشورهاي آسيايي اروپايي و حوزه خليج فارس براي برقراري پرواز مستقيم به ايران دارند و بهبود روابط و توسعه مناسبات با كشورهاي صنعتي و غيره اين آزاد سازي نرخ بليت مي تواند ما را درآن فضاي رقابتي كه خيلي هم ديرنيست در مسير رشد شكوفايي بايسته اقتصادي و تسهيل گردشگري به كمك حمل و نقل هوايي به عنوان پايه اي ترين و اساسي ترين محور توسعه آماده كند.
رئيس سازمان هواپيمايي كفت: يقين دارم با اجرا شدن اين طرح در آينده هم شاهد افزايش ناوگان و برقراري پروازهاي برنامه اي به نقاط محروم و فرودگاه هاي كم پرواز اقشار كم در آمد هم با امكانات و سرويس دهي بيشتر بتوانند از خدمات بخش هوايي بيش از اين استفاده كنند.

منبع : CAO.IR
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  رقابت هواپیماسازان ۵ کشور برای ورود به بازار ایران EP-FQP 0 9,848 2016/05/15، 12:59 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  اجرای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای فرودگاهی بر اساس منافع مردم EP-FQP 0 8,295 2016/04/17، 04:51 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  خلبان مازاد و بيكار نداريم/700 كمك خلبان در صف ورود به بازار كار هستند EP-FQP 0 9,356 2015/09/28، 02:13 AM
آخرین ارسال: EP-FQP

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum