2016/07/27، 11:32 AM
هواپیماهای مسافربری چه برد کوتاه ،چه متوسط و چه با برد پروازی بلند باشند تفاوتی در میزان ضخامت پنجره ی جلویی(windshield) آن نمی کند و همگی با هم برابر است.
و این میزان فقط بین 1 تا 1.2 اینچ متغیر است بنابراین ضخامت شیشه یک هواپیمای مسافربری فقط به طور متوسط چهار برابر شیشه جلوی یک خودرو است اما بسیار مقاوم تر است.
شیشه جلوی کاکپیت هواپیما باید در برابر دو نیرو مقاومت کند.
1.فشار هوای داخل هواپیما و 2.نیروی وارد شده بر اثر برخورد پرندگان
برای ارزیابی میزان مقاومت این شیشه ها(windshield) آزمایش هایی بر روی آنها صورت می گیرد.
Sylvain Mourlhon مدیر بازاریابی یک شرکت تولید کننده ی windshield می گوید؛ این شیشه ها باید در برابر برخورد یک مرغ 4 پوندی (حدود 2 کیلوگرم) در سرعت بیشتر از 370 مایل (320 نات یا 595 کیلومتر) در ساعت مقاومت کند.
برای رسیدن به این هدف در ساخت، از دو ماده شیشه و پلاستیک مخصوص و به صورت قرار دادن 6 لایه متناوب از این دو ماده استفاده می گردد.
و این میزان فقط بین 1 تا 1.2 اینچ متغیر است بنابراین ضخامت شیشه یک هواپیمای مسافربری فقط به طور متوسط چهار برابر شیشه جلوی یک خودرو است اما بسیار مقاوم تر است.
شیشه جلوی کاکپیت هواپیما باید در برابر دو نیرو مقاومت کند.
1.فشار هوای داخل هواپیما و 2.نیروی وارد شده بر اثر برخورد پرندگان
برای ارزیابی میزان مقاومت این شیشه ها(windshield) آزمایش هایی بر روی آنها صورت می گیرد.
Sylvain Mourlhon مدیر بازاریابی یک شرکت تولید کننده ی windshield می گوید؛ این شیشه ها باید در برابر برخورد یک مرغ 4 پوندی (حدود 2 کیلوگرم) در سرعت بیشتر از 370 مایل (320 نات یا 595 کیلومتر) در ساعت مقاومت کند.
برای رسیدن به این هدف در ساخت، از دو ماده شیشه و پلاستیک مخصوص و به صورت قرار دادن 6 لایه متناوب از این دو ماده استفاده می گردد.