2016/06/29، 11:48 AM
نام وسیله ای که به طنابی شباهت دارد که به انتهای دم هواپیما متصل می باشد “Trailing Cone” است.
این وسیله بر روی تمامی هواپیماهایی که تازه تولید شده و در حال گذراندن هفته اول مراحل تست پروازی خود هستند دیده می شود.
این کابل نایلونی در پرواز معمولا 1 تا 1.5 برابر طول نوک تا نوک بال هواپیما (Wing Span) یا حدود 50 متر پشت هواپیما گسترش پیدا کرده تا به طور دقیق میزان فشار محیط (Static Pressure) در جریان هوای بدون اغتشاش حاصل از حرکت خود هواپیما را اندازه گیری کند.
دانستن و محاسبه دقیق فشار محیط (Static Pressure) در هواپیماهای مسافربری بسیار مهم است چرا که محاسبه دقیق سرعت و ارتفاع هواپیما نیازمند داشتن دقیق این اطلاعات است.
اما از آنجا که Trailing Cone بعد از انجام آزمایشات از انتهای دم هواپیما حذف خواهد شد پس مهندسین تست هواپیما باید از میزان خطای ایجاد شده بر روی سنسورهای اندازه گیری فشار محیط خود هواپیما به وسیله Trailing Cone آگاه شوند و این میزان خطا را به داده های کامپیوتر هایی که وظیفه محاسبه ی فشار محیط (Static Pressure) را دارند بدهند تا همواره این کامپیوترها اطلاعات صحیحی از میزان فشار محیط را محاسبه و در نتیجه اطلاعات صحیحی از ارتفاع و سرعت هواپیما را در اختیار خلبانان قرار دهند.
این وسیله بر روی تمامی هواپیماهایی که تازه تولید شده و در حال گذراندن هفته اول مراحل تست پروازی خود هستند دیده می شود.
این کابل نایلونی در پرواز معمولا 1 تا 1.5 برابر طول نوک تا نوک بال هواپیما (Wing Span) یا حدود 50 متر پشت هواپیما گسترش پیدا کرده تا به طور دقیق میزان فشار محیط (Static Pressure) در جریان هوای بدون اغتشاش حاصل از حرکت خود هواپیما را اندازه گیری کند.
دانستن و محاسبه دقیق فشار محیط (Static Pressure) در هواپیماهای مسافربری بسیار مهم است چرا که محاسبه دقیق سرعت و ارتفاع هواپیما نیازمند داشتن دقیق این اطلاعات است.
اما از آنجا که Trailing Cone بعد از انجام آزمایشات از انتهای دم هواپیما حذف خواهد شد پس مهندسین تست هواپیما باید از میزان خطای ایجاد شده بر روی سنسورهای اندازه گیری فشار محیط خود هواپیما به وسیله Trailing Cone آگاه شوند و این میزان خطا را به داده های کامپیوتر هایی که وظیفه محاسبه ی فشار محیط (Static Pressure) را دارند بدهند تا همواره این کامپیوترها اطلاعات صحیحی از میزان فشار محیط را محاسبه و در نتیجه اطلاعات صحیحی از ارتفاع و سرعت هواپیما را در اختیار خلبانان قرار دهند.