2016/05/10، 09:02 AM
مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به اینکه 90 درصد پروازهای کنسلی این فروگاه ناشی از پدیده گرد و غبار است، گفت: پروژه ILS فرودگاه آبادان نصب و آماده شده است که با پرواز هواپیمای فلایت چک، شاهد کاهش چشمگیر تعداد پروازهای کنسلی این فرودگاه خواهیم بود.
غلامرضا دهقانیزاده در گفتوگو با روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه ILS این فرودگاه با استفاده از اعتبارات شرکت فرودگاهها و سازمان منطقه آزاد اروند نصب و آماده بهرهبرداری شده است.
وی ادامه داد: بخش عمدهیی از این پروژه در سال گذشته کلید خورد و اسفند ماه نیز به پایان رسید و در حال حاضر منتظر پرواز هواپیمای فلایت چک برفراز این فرودگاه و وارسی سیستم ILS برای بهرهبرداری هستیم.
مدیر فرودگاه آبادان ضرورت نصب این سیستم را شرایط آب و هوایی خاص این منطقه توصیف کرد و گفت: اغلب در آبادان شاهد پدیده گرد و غبار هستیم که از کشور عراق وارد میشود، این پدیده دامنه دید را به شدت کاهش میدهد به طوری که منجر به تاخیر یا کنسل شدن پروازها میشود.
به گفته وی بیش از 90 درصد پروازهای کنسلی فرودگاه آبادان به پدیده گرد و غبار اختصاص دارد در حالی که خلبانان برای نشاندن هواپیما باید از دید طبیعی استفاده کنند و بر اساس استاندارد حداقل دید طبیعی باید 2000 متر باشد اما با کمک این سیستم و دستگاه فرود اتوماتیک خلبان میتواند تا 800 متر دید طبیعی را داشته باشد.
منبع : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران
غلامرضا دهقانیزاده در گفتوگو با روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه ILS این فرودگاه با استفاده از اعتبارات شرکت فرودگاهها و سازمان منطقه آزاد اروند نصب و آماده بهرهبرداری شده است.
وی ادامه داد: بخش عمدهیی از این پروژه در سال گذشته کلید خورد و اسفند ماه نیز به پایان رسید و در حال حاضر منتظر پرواز هواپیمای فلایت چک برفراز این فرودگاه و وارسی سیستم ILS برای بهرهبرداری هستیم.
مدیر فرودگاه آبادان ضرورت نصب این سیستم را شرایط آب و هوایی خاص این منطقه توصیف کرد و گفت: اغلب در آبادان شاهد پدیده گرد و غبار هستیم که از کشور عراق وارد میشود، این پدیده دامنه دید را به شدت کاهش میدهد به طوری که منجر به تاخیر یا کنسل شدن پروازها میشود.
به گفته وی بیش از 90 درصد پروازهای کنسلی فرودگاه آبادان به پدیده گرد و غبار اختصاص دارد در حالی که خلبانان برای نشاندن هواپیما باید از دید طبیعی استفاده کنند و بر اساس استاندارد حداقل دید طبیعی باید 2000 متر باشد اما با کمک این سیستم و دستگاه فرود اتوماتیک خلبان میتواند تا 800 متر دید طبیعی را داشته باشد.
منبع : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران