2016/04/30، 01:12 PM
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از دریافت عوارض سنگین از ایرلاینهای ایرانی در فرودگاه نجف خبرداد و گفت: برای یکسان سازی نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاینها ایرانی با ایرلاینهای عراقی در فرودگاه نجف در حال مذاکره و رایزنی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.
مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دریافت عوارض بالای فرودگاهی از ایرلاینهای ایرانی در فرودگاه نجف گفت: نرخ عوارض در فرودگاه نجف برای شرکتهای هواپیمایی خارجی از جمله ایرلاینهای ایرانی بسیار زیاد است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی ایرانی دچار مشکلات متعددی در فرودگاه نجف هستند به طوری که یکی از گرانترین عوارض فرودگاهی در این فرودگاه دریافت میشود، گفت: این در حالی است که در فرودگاههای ایران نرخ عوارض دریافتی از ایرلاینهای خارجی و ایرلاینهای ایرانی برابر است و این نرخ طبق مصوبه هیأت دولت دریافت میشود.
سامانی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاینهای ایرانی ادامه داد: در همین راستا برای یکسان سازی نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاینهای ایرانی با ایرلاینهای عراقی در فرودگاه نجف در حال مذاکره و رایزنی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا از این طریق بتوانیم میزان این نرخ را برای ایرلاینهای ایرانی تعدیل کنیم.
* توانایی ۹۰ درصد ایرلاینها برای تامین حداقل سرمایه
وی درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکتهای هواپیمایی گفت: با توجه به تاکیدات وزیر راه وشهرسازی شرکتهای هواپیمایی باید سرمایه و داراییهای خود را برای ادامه فعالیت خود افزایش دهند و تا میزان تعیین شده در دستورالعمل تعیین حداقل کفایت سرمایه ایرلاینها برساند.
اسعدیسامانی با بیان اینکه ۹۰ درصد شرکتهای هواپیمایی با توجه به داراییهای موجود خود توانایی افزایش سرمایه تا میزان Foul AOC را دارند، درباره شرکتهای هواپیمایی که نتوانند سرمایه مورد نیاز برای ادامه فعالیت را تامین کنند گفت: بر اساس این دستورالعمل حداقل سرمایه برای پروانه بهرهبرداری كامل، شامل برقراری پروازهای برنامهای، چارتر و بار۳۵۰(Foul AOC)میلیارد تومان، فعالیت در بخش پروازهای برنامهای ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بینالمللی برنامهای ۲۰۰ میلیارد تومان، پروازهای چارتری (دربستی) داخلی ۱۴۰ میلیارد تومان، پروازهای چارتری بینالمللی ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بار هوایی ۵۰ میلیارد تومان و خدمات ایر تاكسی ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه ایرلاینها تا مردادماه باید نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ادغام شرکتهای هواپیمایی که نتوانند سرمایه مورد نیاز را تامین کنند وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: در صورتی که ایرلاینی نتواند سرمایه مورد نظر خود را تامین کند دامنه فعالیت آن شرکت به یکی از مجوزهای مذکور محدود میشود.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت هوانوردی و حمل ونقل هوایی تاکید کرد: انتظار ما این است که بازیگران صنعت مورد حمایت قرار گیرند و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد صندلیهای موجود و فعال ناوگان نسبت به تقاضای بازار کمتر است لذا امیدواریم تمام شرکتهای هواپیمایی بتوانند مجوز عملیات پروازی به صورت Full AOC را دریافت کنند تا با محدود شدن فعالیت شرکتهای هواپیمایی، در بخش پاسخ به تقاضای بازار با مشکل مواجه نشویم.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دریافت عوارض بالای فرودگاهی از ایرلاینهای ایرانی در فرودگاه نجف گفت: نرخ عوارض در فرودگاه نجف برای شرکتهای هواپیمایی خارجی از جمله ایرلاینهای ایرانی بسیار زیاد است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی ایرانی دچار مشکلات متعددی در فرودگاه نجف هستند به طوری که یکی از گرانترین عوارض فرودگاهی در این فرودگاه دریافت میشود، گفت: این در حالی است که در فرودگاههای ایران نرخ عوارض دریافتی از ایرلاینهای خارجی و ایرلاینهای ایرانی برابر است و این نرخ طبق مصوبه هیأت دولت دریافت میشود.
سامانی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاینهای ایرانی ادامه داد: در همین راستا برای یکسان سازی نرخ عوارض فرودگاهی برای ایرلاینهای ایرانی با ایرلاینهای عراقی در فرودگاه نجف در حال مذاکره و رایزنی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا از این طریق بتوانیم میزان این نرخ را برای ایرلاینهای ایرانی تعدیل کنیم.
* توانایی ۹۰ درصد ایرلاینها برای تامین حداقل سرمایه
وی درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکتهای هواپیمایی گفت: با توجه به تاکیدات وزیر راه وشهرسازی شرکتهای هواپیمایی باید سرمایه و داراییهای خود را برای ادامه فعالیت خود افزایش دهند و تا میزان تعیین شده در دستورالعمل تعیین حداقل کفایت سرمایه ایرلاینها برساند.
اسعدیسامانی با بیان اینکه ۹۰ درصد شرکتهای هواپیمایی با توجه به داراییهای موجود خود توانایی افزایش سرمایه تا میزان Foul AOC را دارند، درباره شرکتهای هواپیمایی که نتوانند سرمایه مورد نیاز برای ادامه فعالیت را تامین کنند گفت: بر اساس این دستورالعمل حداقل سرمایه برای پروانه بهرهبرداری كامل، شامل برقراری پروازهای برنامهای، چارتر و بار۳۵۰(Foul AOC)میلیارد تومان، فعالیت در بخش پروازهای برنامهای ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بینالمللی برنامهای ۲۰۰ میلیارد تومان، پروازهای چارتری (دربستی) داخلی ۱۴۰ میلیارد تومان، پروازهای چارتری بینالمللی ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بار هوایی ۵۰ میلیارد تومان و خدمات ایر تاكسی ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه ایرلاینها تا مردادماه باید نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ادغام شرکتهای هواپیمایی که نتوانند سرمایه مورد نیاز را تامین کنند وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: در صورتی که ایرلاینی نتواند سرمایه مورد نظر خود را تامین کند دامنه فعالیت آن شرکت به یکی از مجوزهای مذکور محدود میشود.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت هوانوردی و حمل ونقل هوایی تاکید کرد: انتظار ما این است که بازیگران صنعت مورد حمایت قرار گیرند و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد صندلیهای موجود و فعال ناوگان نسبت به تقاضای بازار کمتر است لذا امیدواریم تمام شرکتهای هواپیمایی بتوانند مجوز عملیات پروازی به صورت Full AOC را دریافت کنند تا با محدود شدن فعالیت شرکتهای هواپیمایی، در بخش پاسخ به تقاضای بازار با مشکل مواجه نشویم.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی