Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آخوندی در نشست با مسئولان شرکت‌های هواپیمایی: مدافع صنعت هوانوردی ایران هستم
#1
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر افزایش سرمایه‌ ایرلاین‌ها تا مهلت تعیین شده گفت: در این زمینه بسیار سخت‌گیرم. شرکت‌های هواپیمایی باید دنبال تأمین سرمایه‌ باشند ۶ ماه برای اعمال دستورالعمل حداقل کفایت سرمایه فرصت خوبی برای ایرلاین‌ها است.
به گزارش خبرنگار پایگاه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مسئولان ارشد صنعت هوانوردی کشور به همران مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمدند و با دکتر عباس آخوندی ملاقات کردند.
در این نشست که با حضور علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی و رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برگزار شد٬ مسئولان ایرلاین‌ها دیدگاه‌ها و نظرات خود را راجع به تعدیل رقم حداقل کفایت سرمایه شرکت‌های هواپیمایی یا تعویق زمان اجرای آن٬ افزایش امکان زمان پرواز تا یک بامداد در فرودگاه مهرآباد٬ راهکار حل مشکل پارکینگ در فرودگاه مهرآباد٬ برابر شدن شرایط پروازی ایرلاین‌های خارجی با ایرلاین‌های ایرانی اعم از پرداخت عوارض در مبدأ و مقصد٬ انتقال قسمت نظامی فرودگاه مهر‌آباد به فرودگاهی کم پرواز٬ مشکلات لیزینگ هواپیما٬ فاینانس و بیمه و توجه به حوزه هلی‌کوپتری مطرح کردند.
همچنین رحمت الله مه‌آبادی درباره وصول مطالبات شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از ایرلاین‌ها و نحوه رفتار با ایرلاین‌هایی که نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌ خود اقدام نکردند٬ ساماندهی پارکینگ‌های هواپیما در فرودگاه مهرآباد و انتقاد از عدم پرداخت عوارض فرودگاهی اخذشده از مسافر به شرکت فرودگاه‌ها از سوی ایرلاین‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
علی عابدزاده نیز درباره برنامه‌های این‌ سازمان برای تقویت صنعت هوانوردی کشور٬ اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف بدهی ایرلاین‌ها و حمایت از ایرلاین‌ها برای نوسازی ناوگان مباحثی را مطرح کرد.
بعد از طرح مباحث یادشده دکتر آخوندی ضمن تشکر از فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز با وجود کمی و کاستی‌های پیش آمده مثل برخی تأخیرهای ایجاد شده٬ گفت: صنعت هوانوردی ایران برای توسعه کشور می‌تواند یک پیشتاز توسعه باشد و به همین دلیل در این خصوص وقت می‌گذارم و توجه جدی به تأمین زیرساخت‌های این حوزه دارم.
وی ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی برای توسعه صنعت هوانوردی و فرودگاه‌های کشور در حال انجام است که به تدریج قراردادهای آن منعقد و اجرایی می‌شود؛ همچنین در حوزه سیستم‌های هوانوردی و ناوبری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که یکی از اقدامات در سفر وزیر حمل و نقل فرانسه نهایی شدن قرارداد خرید ۳ دستگاه رادار برای نصب در فرودگاه‌های مهر‌آباد٬ شیراز و بندرعباس بود که بین شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت تالس فرانسه به امضا رسید و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
آخوندی فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری خواند و افزود: اواخر سال گذشته بود که این فرودگاه به عنوان منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران معرفی شد. حتما برای دسترسی به فرودگاه امام‌خمینی (ره) علاوه بر آزادراه تهران-قم مسیر دیگری از کمربندی جنوب‌غربی تهران از سمت چرم‌شهر و آبیک در نظر می‌گیریم تا تمام افرادی که به سمت فرودگاه عزیمت می‌کنند بتوانند بدون ورود به تهران به فرودگاه دسترسی داشته باشند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه حتما یک دسترسی ریلی ویژه و جداگانه‌ای نیز برای فرودگاه امام خمینی (ره) در نظر گرفته می‌شود٬ اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این فرودگاه به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی و تجاری به یک لجستیک پارک تبدیل شود.
 وی با بیان اینکه مفهوم حمل و نقل چندوجهی با محوریت صنعت هوانوردی در فرودگاه امام دنبال می‌شود٬ اضافه کرد: در ادامه این فرودگاه از طریق ریل به بنادر کشور متصل خواهد شد بنابراین سرمایه‌گذاری عمده‌ای در فرودگاه امام در حال انجام است.
آخوندی یادآور شد: البته اقداماتی نیز برای امور کوتاه‌مدت و فوری‌تر در حال انجام است که برای مثال در فصل پاییز امیدواریم که ترمینال سلام آماده شود تا فرودگاه امام (ره) از این وضعیت نابه‌سامان خارج شود؛ همچنین امیدواریم خود ترمینال موجود این فرودگاه نیز با اصلاحات جدید بیش از پیش فعال شود.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه فقط بحث حمل و نقل مطرح نیست بلکه موضوع و هدف توسعه ملی کشور است٬ افزود: فرودگاه‌های کوچک نیز با اضافه شدن ناوگان ATR به ناوگان فعلی و هواپیماهای برد کوتاه فعال می‌شوند و این مسئله برای توریسم و گردشگری نیز بسیار می‌تواند کمک کننده باشد.
آخوندی رشد صنعت هوانوردی را در دنیا بسیار پرشتاب ارزیابی و اضافه کرد: البته در کشور ما نیز این صنعت در قیاس با سایر مدهای حمل و نقلی رشد مناسبی داشته است؛ در عین حال این انتظار وجود دارد که در این بخش سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود چه سرمایه‌گذاری دولتی و چه سرمایه‌گذاری خصوصی. حس من این است که بخش خصوصی ایران هنوز تصمیمی برای سرمایه‌گذاری نگرفته است و این جهت همراه و همپا با بخش دولتی نیست. البته اتفاقی رخ نخواهد داد و وقتی تقاضا در بازار وجود داشته باشد بازار مشتری خودش را پیدا می‌کند ولی انتظاری که من داشتم این بود که در این مدت حداقل ۱۰۰ هواپیمای جدید به صورت لیز (اجاره و اجاره به شرط تملیک) وارد کشور می‌شد.
وی اظهار کرد: همه شرکت‌های لیزور موجودی دارند که ممکن است عملیاتی کردن این موجودی‌ها چندماهه دیگر باشد ولی هنوز هیچ شرکت هواپیمایی غیردولتی ایران در بخش لیز هیچ اقدامی نکرده است. در اینجا ما در برابر مردم و دولت نمی‌توانیم به صورت قرص و محکم از آنها دفاع کنیم.
آخوندی توضیح داد: مدیریت بازرگانی برای توسعه صنعت هوانوردی لازم است٬ هرچه فشار سیاسی باشد من تحمل کرده‌ام و می‌کنم و نگران حرف‌هایی که در رسانه‌ها و صدا و سیما مطرح می‌شود٬ نیستم. این صنعت باید در همه بخش‌ها اقتصادی باشد هم در بخش فروش٬ هم در سایر بخش‌ها؛ صنعتی که به جایی متکی باشد آن صنعت امکان رشد درازمدت ندارد.
وی یکی از مباحث مهم تجاری‌سازی صنعت هوانوردی را کفایت سرمایه عنوان و اظهار کرد: در این زمینه بسیار سخت‌گیرم. شرکت‌های هواپیمایی باید دنبال تأمین سرمایه‌ باشند ۶ ماه برای اعمال دستورالعمل حداقل کفایت سرمایه فرصت خوبی برای ایرلاین‌ها بود و هست. ما به ملت تعهد کردیم که صنعت هوانوردی را توسعه دهیم. قاعدتا باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و باید با جدیت در این بخش پیش برویم.
وی همچنین درباره موضوع مطرح شده در این جلسه از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر انتقال بخش نظامی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه کم‌ترافیک‌تر نیز گفت: در این خصوص طی جلسه‌ای با وزیر دفاع باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در خصوص فاینانس و بیمه نیز چنانچه شرکت‌های هواپیمایی دنبال کار باشند حتما از آنها حمایت خواهیم کرد و اگر به مورد و مشکلی برخورد کنند مشکل را به وزارت راه و شهرسازی اطلاع دهند حتما حمایت خواهیم کرد و بی‌اعتنا نخواهیم بود.
وی اظهار کرد: درباره موضوع سوخت‌گیری نیز پیگری‌هایی انجام خواهم داد تا به نتایج خوبی برسیم. همچنین در خصوص اینکه ایرلاین‌های ایرانی شرایط منصفانه‌ پروازی در مقایسه با ایرلاین‌های بین المللی داشته باشند نیز به عنوان مدافع صنعت هوانوردی ایران حتما اقدام خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در خصوص دستورالعمل‌های هلیکوپترهای امداد و نجات اقدامات خوبی در بخش استاندارد پرواز در حال انجام است تا در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود و حتما مسائلی که در این نشست مطرح شد پیگیری می‌شود و در نشست‌های آتی نیز نتایج آن اعلام خواهد شد.
[تصویر:  30222.jpg]
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ایران ایرتور، شرکت هواپیمایی زیرمجموعه ایران ایر amir3658 0 10,411 2018/03/11، 11:26 PM
آخرین ارسال: amir3658
  اولین ایرباس A330 هواپیمایی ایران ایر وارد ایران شد EP-FQP 0 11,223 2017/03/11، 10:11 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  بزرگترین هواپیما با قابلیت نشست و برخاست در آب در چین رونمایی شد Aviator 0 10,308 2016/07/31، 01:33 PM
آخرین ارسال: Aviator
  رد درخواست AOC شرکت هواپیمایی سپهران A380 0 9,298 2016/06/16، 05:48 PM
آخرین ارسال: A380
  سفر نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا به ایران EP-FQP 0 8,961 2016/05/06، 01:51 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  سرمایه‌گذاری انگلیسی ها در صنعت هوانوردی ایران برای جبران دیر کرد A380 0 8,552 2016/04/23، 04:54 PM
آخرین ارسال: A380
  تعجب غرب از پیشرفت‌های ایران در صنعت هوانوردی A380 0 8,212 2016/04/19، 12:33 PM
آخرین ارسال: A380

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum