Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سانحه پرواز 981 هواپیمایی Fly Dubai در روستوف روسیه
#1
هواپیمای بوئینگ B737-800 با ریجستر A6-FDN با شماره سریال 40241 که برای هواپیمایی فلای دبی پرواز می کرد در جنوب روسیه در شهر روستوف دچار سانحه می شود.
طبق گفته مقامات این شرکت هواپیمایی تمامی 55 مسافر و 7 خدمه پرواز کشته می شوند.
این هواپیما با شماره پرواز FZ-981 از دبی به مقصد روستوف در حال نشستن بر روی باند 22 بود که به علت شرایط آب و هوایی نامناسب اقدام به Go Around می کند و پس از آن به مدت 2 ساعت وارد Holding می شود.
بر پایه اطلاعاتی که از طریق مسئولان هوانوردی به دست آمده است در اپروچ دوم نیز به علت باد شدید و Gusty wind تا 42 نات هواپیما مجدد Go Around می نماید.
مطابق با گفته وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه، بال هواپیما به باند برخورد کرده و از هم پاشیده می شود.
طبق اطلاعات سایت فلایت رادار 24 هواپیما بعد از Go Around در حال افزایش ارتفاع بوده که ناگهان با Rate 21000 ft/min سقوط می کند.
طبق گفته مدیر عامل شرکت فلای دبی از میان 55 نفر مسافر 33 نفر زن 18 نفر مرد و 4 نفر کودک بوده اند.
ملیت آنها روسی ، اکراینی ، هندی و 1 نفر ازبکستانی می باشد
وی افزود که خلبان قبرسی و خلبان دوم اسپانیایی بودند که هر کدام حدود 6000 ساعت تجربه پروازی داشتند. 5 نفر دیگر خدمه پرواز نیز اسپانیایی ، روسی ، کلمبیایی ، قرقیزستانی و سیشلی بودند
وی اطلاع داد که شخصا تیم بررسی سوانح ایرلاین را رهبری خواهد کرد.
وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه اطلاع داد که بیش از 700 نفر و 100 وسیله نقلیه بر سر صحنه حادثه حضور داشته و عملیات جستجو و نجات را انجام می دهند.
همچنین شرکت بوئینگ که سازنده هواپیما بوده نیز گفته است در صورتی که مقامات دولتی تمایل داشته باشند آمادگی این را دارد تا کمک ها و اطلاعات فنی و تخصصی را در اختیار آن ها قرار دهد.
پاسخ
#2
گزارش موقت سازمان هواپیمایی روسیه در مورد سانحه هواپیمای بوئینگ B737-800 فلای دبی به این مضمون است که کرو تصمیم به abort کردن دومین اپروچ خود برای باند 22 گرفتند در نتیجه با Rate ی حدود 4000 فیت در دقیقه اوج گیری می کند. در ارتفاع 1900 پایی وقتی دماغه هواپیما 18 درجه nose-up بوده کپتن پرواز دماغه هواپیما رو به سمت پایین هدایت می کند که باعث افزایش سرعت هواپیما می شود و فلپ هواپیما که روی 15 درجه بوده برای جلوگیری از over speed شدن هواپیما به صورت اتوماتیک به 10 درجه می رود .بعد از اون مجدد با ریت 3200 فیت در دقیقه به ارتفاع 3000 پایی اوج گیری می کنند.
وقتی به ارتفاع 3000 پایی می رسند بازرسان گزارش کرده اند که همزمان هم فرمان nose-down از طرف خلبانان به هواپیما داده شده و هم stabilizer به سمت پایین حرکت کرده که باعث شیرجه زدنی غیر قابل ریکاوری شده است.

اواخر سال 2000 بود که آژانس ایمنی فرانسه (BEA) مشاهده کرد بسیاری از این گونه سوانح به دو مشکل زیر بر می گردد.
اول آگاهی نداشتن از شرایط هواپیما در موقع go around و دیگری نداشتن مدیریت کافی خلبانان در ارتباط بین نیروی thrust موتور و pitch attitude هواپیما.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سانحه آتش سوزی موتور و بال راست هواپیمای بوئینگ B777 هواپیمایی سنگاپور Aviator 0 13,584 2016/06/27، 01:04 PM
آخرین ارسال: Aviator
  سانحه برخورد پرنده با ایرباس A321-211 هواپیمایی آمریکن ایرلاین Aviator 0 10,126 2016/05/12، 02:10 PM
آخرین ارسال: Aviator

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum