Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
از ایرباس ۳۲۰ و پرواز با آن بیشتر بدانیم
#2
برای شروع براتون از روش صحیح Visual Approach زدن با این هواپیما صحبت میکنم

از جایی براتون میگم که میخواهیم وارد Downwind شویم

اول در FMS فقط باندی که میخواهیم روی آن لندینگ کنیم رو انتخاب میکنیم (منظورم از اینکه فقط باند رو انتخاب کنیم اینه که باند بدون پسوند یعنی مثلا ILS29R یا VOR29R نباشه بلکه فقط 29R باشه) این کار باعث میشه یویو قرمز رنگ کنار ارتفاع سنج موقع کاهش ارتفاع برای لندینگ کمک کنه تا بالا یا پایین بودن خودمون رو راحتر تشخیص بدیم

با HDG وارد Downwind میشویم اما برای اینکه بدونیم با باند باید چقدر فاصله داشته باشیم ND رو روی ROSE NAV و رنج رو روی 10NM ست میکنیم و باند رو روی حلقه 2.5 ناتیکال مایلی قرار میدهیم فلپ 1 رو میگیریم حالا وقتشه که AUTO PILOT و FD رو خاموش کنیم بعد از اون HDG رو به TRACK تغییر میدهیم و DOWNWIND TRACK رو ست میکنیم با این کار Correction لازم برای باد رو هم خواهیم داشت

ادامه میدیم تا Abeam Threshold باندی که میخواهیم لندینگ کنیم بعد تایم میگیریم (به ازای هر 100 فیتی که باید کاهش ارتفاع بدیم 3 ثانیه) یعنی اگر ارتفاع downwind رو صحیح رعایت کرده باشید و در 1500 فیتی زمین باشید 45 ثانیه ادامه میدیم اما 35 ثانیه از این زمان که گذشت فلپ 2 رو هم میگیریم Track Finalرو ست کرده بعد از اتمام 45 ثانیه به سمت Base گردش و با ریت کم کاهش ارتفاع رو شروع میکنیم

حالا وقتشه تا چرخ ها رو باز کنیم و برای فاینال گردش نهایی رو انجام بدیم بعد از اون فلپ 3 و Full رو گرفته و برای لندینگ ادامه دهیم

خدمت دوستان باید عرض کنم که بنده کل مراحل رو بدون Command ها ، FMA reading ها و چک لیست خوندن ها عرض کردم تا خیلی پیچیده نشه و جهت اجرا در سیمولاتور برای دوستان راحتر و شاید لذت بخش تر باشه

Happy Visual Approach
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: از ایرباس ۳۲۰ و پرواز با آن بیشتر بدانیم - توسط Nima1985 - 2015/08/24، 09:16 PM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum