Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نتیجه مطالعات جدید در مورد وضعیت آلودگی هوای داخل کاکپیت و کابین هواپیما
#1
آژانس امنیت هوانوردی اروپا (EASA) دستور مطالعه در مورد وضعیت کیفیت هوای درون کابین و کاکپیت هواپیما را در همه شرایط پروازی صادر کرده و این نتیجه مطالعات بسیاریست که تاکنون انجام شده است.

اکثر هواپیماها از نیروی موتور برای تهویه هوای داخل کابین و کاکپیت خود استفاده می کنند و هوا را از قسمت مشخصی از موتور با عبور از فیلترهای مخصوص به داخل کابین هدایت می کنند.
فقط بوئینگ B787 این تکنولوژی و امکان را دارد که از هوای خارج هواپیما به طور مستقیم و به وسیله موتورهای برقی هوا را به داخل کابین هدایت کند تا یکی از دو عامل احتمالی آلوده کننده هوای کابین که موتورهای هواپیما هستند را حذف کرده باشد.
فشرده کردن و تهویه هوا توسط موتورها میزان مصرف سوخت را افزایش میدهد به همین دلیل از سال 1980 برای کاهش میزان مصرف سوخت تصمیم گرفته شد تا مقداری از هوای درون کابین مجدد مورد استفاده قرار بگیرد.

این نکته حائز اهمیت است که هوای مورد استفاده درون کاکپیت و کابین هواپیما تحت استانداردهای سختگیرانه نظارتی است.

به طور میانگین، نصف هوای درون کابین هوای تازه گرفته شده از موتورها و نصف دیگر هوای دوباره مورد استفاده قرار گرفته شده پس از عبور از فیلتر و تصفیه شده داخل خود کابین هواپیما است.
منبع دوم آلوده کننده هوای داخل کابین خود مسافرین درون هواپیما هستند که احتمالا باکتری ها و ویروس هایی را به همراه خود دارند.

سیستم تهویه هواپیما، مقدار زیادی از حجم هوا معادل 350 لیتر در دقیقه برای هر نفر را در اختیار مسافرین قرار می دهد و به نظر متخصصین این مقدار هوا دهی بسیار مناسب است.

به نظر دکتر Henri Marotte متخصص پزشکی هوانوردی، در کابین هواپیما با وجود اینکه مسافرین بسیار به هم نزدیک هستند اما چون با مقدار و حجم زیادی از هوا تهویه می شود بیماری های خطرناک مسری و عفونی نمی توانند بسیار شدید گسترش پیدا کنند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum