انجمن تخصصی هوانوردی ایران

نسخه‌ی کامل: ۱۲ نکته جالب درباره خلبانان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Airline-Cockpit-500x280.jpg]

۱٫ همه خلبانان شرکت های هواپیمایی بین المللی باید به زبان انگلیسی صحبت کنند.
۲٫ پرواز های بیشتر از ۸ ساعت نیاز به ۳ خلبان
(۱ کاپیتان و ۲ کمک خلبان) و پروازهای بیش از ۱۲ ساعت نیاز به ۴ خلبان (۱ کاپیتان و ۳ کمک خلبان) دارد و معمولاً هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار شیفت خود را عوض می کنند.
۳٫ خلبانان در هواپیما به منظور کاهش ریسک بیماری، وعده های غذایی متفاوتی نسبت به مسافران و میهمانداران می خورند.
۴٫ خلبانان مدت زیادی را دور از خانه سپری می کنند. آنها اغلب برای رفع دلتنگی عکس خانواده خود را در آستر کلاه های خود نگه می دارند.
۵٫ برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، خلبانان اجازه ندارند قبل و هنگام پرواز غذاهای دریایی نرم تنان، سخت پوستان و خار پوستان نظیر میگو، خرچنگ و هشت پا را بخورند. خلبان اجازه ندارند غذای خود را با هم تقسیم کنند.
۶٫ گوش دادن به موسیقی یکی از بخش هایی جدایی ناپذیر تجربه پرواز برای هر مسافری است. اما خلبانان هنگام پرواز اجازه گوش دادن به موسیقی را ندارند. در واقع ارتباطات رادیویی موسیقی متن آنها است.
۷٫ هواپیما وقتی در شب از روی یک کشتی عبور می کند، خلبانان چراغ فرود یا چراغ های بال ها را به عنوان سلام روشن می کنند.
۸٫ خلبانان تجاری بیش از ۷۰۰۰۰ دلار در آموزش خود سرمایه گذاری می کنند و نیاز به ۴۰۰۰ ساعت تجربه عملی دارند تا بتوانند در هواپیمایی ایر کانادا استخدام شوند.
۹٫ زمانی که دوره آموزشی شبیه ساز پرواز خلبانان به پایان رسید، آنها مستقیما یک هواپیمای پر از مسافر را می رانند. البته یک خلبان خبره در کنار آنها است. بعد از پرواز دوم، آنها به تنهایی می توانند یک هواپیما را برانند.
۱۰٫ خلبانان هر ۸ ماه یکبار به شبیه ساز پرواز می روند تا مجوز خود را تمدید کنند، این مدت برای خلبانان بوئینگ ۷۷۷، هر ۶ ماه یکبار می باشد.
۱۱٫ خلبانان در یک زمان خاص فقط اجازه پرواز با یک هواپیمای خاص را دارند. برای گرفتن مجوز پرواز با یک هواپیمای دیگر آنها باید یک دوره آموزشی ۸ تا ۱۲ ماهه را سپری کنند.
۱۲٫ بیشترین سوالی که خلبانان در مرکز برنامه ریزی پرواز از یکدیگر می پرسند، «Where are you off to» می باشد. خلبانان همیشه از یکدیگر
می پرسند، به کجا می روید؟
سلام دوست عزیز

ممنونم که نکات خوبی رو در مورد خلبان ها عنوان فرمودید اما چند تا مطلب اضافه کنم

در مورد مطلب دوم عرض کنم که برای افزایش duty کرو کاکپیت باید شما طوری عمل بفرمایید که همه بتونن استراحت داشته باشند اگر صرفا فرست آفیسر یا خلبان دوم (به قول شما کمک خلبان) اضافه بفرمایید با توجه به اینکه خلبان دوم روی صندلی سمت چپ نمیتونه بشینه پس نمیتونیم به خلبان پرواز استراحت بدیم پس duty رو افزایش نمی دیم.
برای این منظور یا ما باید خلبانی (کاپیتان) رو به پرواز اضافه کنیم که هر دو صندلی چک شده و هم می تونه سمت راست بشینه و هم سمت چپ و یا یک ست کامل شامل خلبان و خلبان دوم به پرواز اضافه کنیم.

در مورد مطلب هفتم هم من نشنیده بودم و ما همچین کاری رو انجام نمی دیم!

در مورد مطلب نهم هم خیلی باید بگم به همین سادگی که شما فرمودید نیست ولی همین قدر بگم که اگه روی یک سیمولاتور (شبیه ساز پرواز) خاص خلبان ها چک شده باشند بله مستقیم بعد از چک اول ، اولین پروازشون رو روی هواپیمای با مسافر انجام خواهند داد و البته تا مدتی بسته به ایرلاین و قوانین اون (معمولا 70 سورتی یا 100 ساعت پرواز) پرواز رو با معلم خلبان (خلبان خبره نداریم!) انجام خواهند داد. این موضوع هم برای خلبان و هم برای خلبان دوم صادق هست!

مطلب دهم هم خیر همه ی خلبان های تجاری هر 6 ماه باید به سیمولاتور برای چک مجدد برن و تایپ با تایپ تفاوتی ندارد!

موفق باشید